facebook paylaş Googlede Ara

Anneler Günü Şiirleri-Anneler Günü Önemi-Anneler Günü Ne Zaman 2013

anneler günü ne zaman 2013, anneler günü hangi gün 2013, bu sene anneler günü hangi gün, bu sene anneler günü, anneler günü önemi, anneler günü neden kutlanır, anneler günü şiir, anneler günü hediyeleri, 2013 anneler günü şiirleri, şiir anne, anne şiiri, anneme şiir, anem şiiri, anneye anneler günü şiiri, annem için şiir 2013, 12 mayıs anneler günü, 12 mayıs 2013 anneler günü

Her yıl mayıs ayının 2.haftası kutlanan anneler günü bu sene 12 mayıs 2013 pazar günü kutlanacak. guncelportal.blogspot.com olarak anneler gününün önemini ve anneler günü şiirlerini sizler için derledik...

İşte 2013 Aneler Günü Şiirleri ve Anneler Günü Önemi:

Anneler Günü, anneleri anmak ve onurlandırmak amacıyla tüm dünyada farklı zamanlarda kutlanan özel gün.

Anneler günü, anneleri onurlandıran özel bir gündür. Değişik günlerde ve değişik ülkelerde kutlanır. Bu günde anneler çeşitli hediyeler alır. Bu günü farklı ülkelerdeki insanlar yılın farklı günlerinde kutlarlar.

Anneler günü geleneği, Antik Yunanlıların Yunan mitolojisindeki pek çok tanrı ve tanrıçanın annesi olan Rhea onuruna verdikleri yıllık ilkbahar festivali kutlamalarıyla başlar. Antik Romalılar da ilkbahar festivallerini İsa'nın doğumundan 250 yıl öncesinden ana tanrıça Kibele onuruna kutluyorlardı.


Anneler Günü dünyada farklı günlerde kutlanır. En geniş şekilde Mayıs ayının ikinci haftasında kutlanır.

Anneler Günü Şiirleri:

Anneler Günü
 
Yeşildir artık yüreğinde kara bulut,
Bugün anneler günü, annem beni unut.

Evde acılar koynuna yangelip yatmış,
İnadına giyin sen de mayısa batmış,
Yürü sokakta, çocukların düşü aksın
Yürü ki saksıda çiçekler sana baksın.

Diline genç anılarından bir türkü seç,
Beş yıl büyüdüğüm okulun önünden geç,
Islanırsa anıların güneşte kurut,
Senin günün bugün unutma, beni unut
Gök mavi, deniz mavi, tam kıyısında dur
Durma, eteğinden beni bir daha savur.

Annem yıldız kayıyor içinden dilek tut,
Koşuyor sana kısa pantolunlu çocuk,
Gözünde gözümde, gözlerinde bin umut ...

Nevzat Çelik

***

Anneciğim

Ak saçlı başını alıp eline,
Kara hülyalara dal anneciğim !
O titrek kalbini bahtın yeline,
Bir ince tüy gibi sal anneciğim !
Sanma bir gün geçer bu karanlıklar,
Gecenin ardında yine gece var;
Çocuklar hıçkırır, anneler ağlar,
Yaşlı gözlerinle kal anneciğim !
Gözlerinde aksi bir derin hiçin,
Kanadın yayılmış, çırpınmak için ;
Bu kış yolculuk var, diyorsa için,
Beni de beraber al anneciğim !...

Necip Fazıl KISAKÜREK

***

ANNEM

 Sen olmasaydın annem;
 Ne doğar,ne yaşardım.
 Senin şefkatinle ben,
 Büyümeyi başardım.

Üzerime titrersin,
 Korursun kanadınla.
 Canıma can katarsın,
 Sen annelik adınla.

Sana neler borçludur,
 Düşün bir evlat anne
 Kan veren can verensin
 Ya benim verdiğim ne?

Sana candan sevgimi,
 Saygımı sunacağım,
 Bugün tüm anneleri
 Minnetle anacağım.


***

ANNECİĞİM

Bekle beni anneciğim
Bir gün sana döneceğim
Pamuk gibi ellerinden
Doya doya öpeceğim

Demet demet çiçeklerle
Lâle menekşe güllerle
Aydınlık bir gelecekle
Annem sana geleceğim

Ne şirindir senin sözün
Yeter ağlamasın gözün
Bitsin artık çile hüzün
Annem sana döneceğim

Demet demet çiçeklerle
Ellerimde buketlerle
Duâlarla Tekbirlerle
Annem sana geleceğim.


Hayati OTYAKMAZ

***

ANNECİĞİM

Ne sevimli bir annesin!
Ne tatlıdır senin sesin!
Benim canım mısın nesin
Sen olmazsan yapamam ben!

Senden yakın kim var bana?
Kalbim, canım bağlı sana!..
Üzüntüm yok ondan yana
Seviyorsun beni de sen.

Gülsem güler yüzün
Ağlamamdan alır hüzün…
Senin gecen ve gündüzün
Işık alır sanki benden!


Rakım ÇALAPALA

Kategori: , , , , , ,

0 yorum

Yandex.Metrica